ARMIDE
biografier | Biographies
Allyson McHardy mezzosopran | mezzo soprano Armide
Allyson McHardy är född Ontario, Kanada. Hennes repertoar består av både opera och konsertstycken, från Donizetti till Händel och från Heggie till Mahler. Hon debuterade i Kina i Robert Carsens produktion av En midsommarnattsdröm, som först skapades för Festival d'Aix-en-Provence, och hördes i Beethovens Symfoni nr 9 för Grant Park Festival i Chicago. Mozart Requiem tog henne till Ottawas National Arts Centre, medan hon i Seattle medverkade i Ligetis Requiem. Andra operahöjdpunkter inkluderar framträdanden i Donizettis Lucrezia Borgia i St Gallen, Schweiz, Roberto Devereux för Canadian Opera Company, Amadis De Gaule på Opéra Comique, Händels Alcina med Opera Atelier, Madama Butterfly med OdeM och Vancouver Opera, Syster Helen i OdeMs Dead Man Walking och Händels Hercules med Torontos Tafelmusik. Hon har framträtt med ledande orkestrar och arbetat med dirigenter som Adam Fischer, Seiji Ozawa, Jeremy Rohrer, Kent Nagano, Emmanuelle Haïm och Bernard Labadie.
A native of the province of Ontario, Allyson McHardy’s career is a balance of opera and concert repertoire that moves from Donizetti to Handel; from Heggie to Mahler. She made her debut in China in Robert Carsen’s production of A Midsummer Night’s Dream, first created for Festival d’Aix-en-Provence, and was heard in Beethoven’s Symphony No. 9 for the Grant Park Festival in Chicago. The Mozart Requiem took her to Ottawa’s National Arts Centre, while in Seattle she was featured in Ligeti’s Requiem. Further opera highlights include appearances in Donizetti’s Lucrezia Borgia in St. Gallen, Switzerland, Roberto Devereux for the Canadian Opera Company, Amadis De Gaule at the Opéra Comique, Handel’s Alcina with Opera Atelier, Madama Butterfly with OdeM and Vancouver Opera, Sister Helen in OdeM’s Dead Man Walking, and Handel’s Hercules with Toronto’s Tafelmusik. She has appeared with major orchestras and worked with conductors such as Adam Fischer, Seiji Ozawa, Jeremy Rohrer, Kent Nagano, Emmanuelle Haïm and Bernard Labadie.
Nicholas Scott tenor Renaud
Den brittiske tenoren Nicholas Scott har en intensiv karriär inom tidig musik. Bland säsongens höjdpunkter märks två Europaturnéer där han sjungit Eumete i Il Ritorno di Ulisse in Patria med ensemblen I Gemelli, Händels Messias med Les Arts Florissants, en inspelning med Les Epopées, konsertserier med både Le Banquet Céleste och Les Ambassadeurs samt hans debut med Early Music Vancouver. Bland tidigare framträdanden finns Le Sommeil i Lullys Atys på Grand Théâtre de Genève under ledning av Leonardo García Alarcon, Händels L’Allegro, il Penseroso e il Moderato på Festival de Beaune med William Christie, hans debut med Dunedin Consort i Wigmore Hall (Acis and Galatea), hans debut på Zurich Opera i rollen som Parque i Rameaus Hippolyte et Aricie, vid Mozartfest Würzburg med Les Talens Lyriques som Arbace i Mozarts Idomeneo, Don Carlos i en konsertversion av Les Indes Galantes med Filarmonica Toscanini, samt i en serie konserter och en inspelning av Rigels verk med Arion Baroque i Kanada.
British tenor Nicholas Scott enjoys a busy career in the field of early music. Season’s highlights include two European tours singing Eumete in Il Ritorno di Ulisse in Patria with ensemble I Gemelli, Handel Messiah with Les Arts Florissants, a recording with Les Epopées, concert series with both Le Banquet Céleste and Les Ambassadeurs and his solo debuts with Early Music Vancouver. Past notable engagements include his performance of Le Sommeil in Lully Atys at Grand Théâtre de Genève under the baton of Leonardo García Alarcon, L’Allegro,, il Penseroso e il Moderato at Festival de Beaune with William Christie, his debut with Dunedin Consort at Wigmore Hall (Acis and Galatea), as well as his debut to Zurich Opera to perform the role of Parque in Rameau Hippolyte et Aricie. Nicholas has also appeared at the Mozartfest Würzburg for his debut with Les Talens Lyriques as Arbace in Mozart Idomeneo, Don Carlos in a concert version of Les Indes Galantes with Filarmonica Toscanini, and in a series of concerts and a recording of Rigel’s works with Arion Baroque in Canada.
Nicolas Brooymans bas | bass Hidraot, Ubalde
Den franske basen Nicolas Brooymans’ karriär har präglats av 1600- och 1700-talsmusik och han framträder med ledande ensembler i hela Europa. Han sjunger regelbundet med Correspondances (Sébastien Daucé), framförallt med fransk repertoar. Bland spännande projekt kan nämnas en nyuppsättning av Il Combattimento från Aix-en-Provence på Théâtre de Caen; Trollflöjten på Opéra Royal de Versailles; Rossinis La Cenerentola på Théâtre des Champs-Élysées, Opéra de Bordeaux och Opéra de Rouen; Bizets Carmen på Opéra de Toulon; L'Incoronazione di Poppea på Arsenal de Metz, Victoria Hall i Genève och Théâtre des Champs-Élysées, Carmen på Opéra de Rouen, Mozarts Requiem med Orchestre des Pays de la Loire, två stora turnéer med René Jacobs (Monteverdis L'Orfeo följt av Bachkantater), och Monteverdis Il Ritorno d'Ulisse med Emiliano Gonzalez Toro och I Gemelli på stora europeiska scener, från Toulouse till Madrid, via Bryssel och Amsterdam.
French bass Nicolas Brooymans’s career has flourished in the music of the 17th and 18th centuries, and he performs with leading specialist ensembles throughout Europe. He sings regularly with Correspondances (Sébastien Daucé), particularly in the French repertoire. Exciting projects include the revival of the Aix-en-Provence production of Il Combattimento at the Théâtre de Caen; The Magic Flute at the Opéra Royal de Versailles; Rossini's La Cenerentola at the Théâtre des Champs-Élysées, the Opéra de Bordeaux and the Opéra de Rouen; Bizet's Carmen at the Opéra de Toulon; L'Incoronazione di Poppea at the Arsenal de Metz, the Victoria Hall in Geneva and the Théâtre des Champs-Élysées, Carmen at the Opéra de Rouen, Mozart's Requiem with the Orchestre des Pays de la Loire, two major tours with René Jacobs (Monteverdi's L'Orfeo followed by Bach cantatas), and Monteverdi's Il Ritorno d'Ulisse with Emiliano Gonzalez Toro and I Gemelli in major European venues, from Toulouse to Madrid, via Brussels and Amsterdam.
Marie Lys sopran | soprano La Gloire, Phénice, Une Nymphe des Eaux, Melisse
Den schweiziska sopranen Marie Lys har haft stora framgångar med Händel: vid Göttingen International Handel Festival gjort Semele (titelrollen) med George Petrou, Ariodante (Ginevra) och Lotario (Adelaide) under Laurence Cummings, Orlando (Dorinda) under Dani Espasa i en ny Rafael R. Villalobosproduktion för Festival Castell Peralada, Solomon (First Harlot, The Queen of Sheeba) med Peter Dijkstra/Nederländska radions filharmoniska orkester på Concertgebouw Amsterdam, Il Trionfo del Tempo e del Disinganno (Bellezza) tillsammans med Fabio Biondi i Granada och Ariodante (Dalinda) på London Handel Festival. Säsongen 2023/2024 framträder Marie Lys i en ny produktion av Salieris Cublai, Gran Khan dei Tartari (Alzima) under Christophe Rousset på Theater an der Wien, Don Giovanni (Zerlina) under Emmanuelle Haïm på Opéra de Lille, Così fan tutte (Despina) under Diego Fasolis på Opéra de Lausanne samt ett Mozart-program tillsammans med Philippe Jaroussky på Opéra de Montpellier.
Swiss soprano Marie Lys has had considerable success with Handel, performing, for the Göttingen International Handel Festival, Semele (title role) with George Petrou, Ariodante (Ginevra) and Lotario (Adelaide) under Laurence Cummings, Orlando (Dorinda) under Dani Espasa in a new Rafael R. Villalobos production for the Festival Castell Peralada, Solomon (First Harlot, The Queen of Sheeba) with Peter Dijkstra/The Netherlands Radio Philharmonic Orchestra at Concertgebouw Amsterdam, Il Trionfo del Tempo e del Disinganno (Bellezza) alongside Fabio Biondi in Granada, and Ariodante (Dalinda) at the London Handel Festival. The 2023/2024 season sees Marie Lys performing a new production of Salieri’s Cublai, Gran Khan dei Tartari (Alzima) under Christophe Rousset at Theater an der Wien, Don Giovanni (Zerlina) under Emmanuelle Haïm at Opéra de Lille, Così fan tutte (Despina) under Diego Fasolis at Opéra de Lausanne, as well as a Mozart programme alongside Philippe Jaroussky at Opéra de Montpellier.
Renato Dolcini basbaryton | bass-baritone La Haine, Aronte
Renato Dolcini föddes i Milano och fick sånglektioner av Vincenzo Manno samtidigt som han studerade musikvetenskap vid Pavias universitet. 2015 utsågs han av William Christie till en av sex unga talanger som fick delta i ”Le Jardin des Voix”, följt av en internationell turné med Les Arts Florissants. Bland senaste säsongers höjdpunkter finns Caldaras Dafne på Teatro La Fenice under Stefano Montanari, ett Monteverdi-program under ledning av Sir John Eliot Gardiner för Monteverdi Tuscany Festival, Figaro i Le nozze di Figaro med René Jacobs för La Fondation Royaumont; Alidoro i Rossinis La Cenerentola med Fabio Biondi och Europa Galante, hans debut som Leporello i Mozarts Don Giovanni i Milano och Florens (inspelad för Warner Classics), Rossis L'Orfeo (Satiro) med Raphaël Pichon på Opéra de Versailles och Opéra de Bordeaux, Cavallis Ipermestra (Danao) på Glyndebourne Opera Festival med William Christie och Graham Vick och Il Bajazet på Teatro La Fenice i Venedig.
Born in Milan, Italy, Renato Dolcini pursued vocal training under Vincenzo Manno while studying Musicology at Pavia University. In 2015 he was chosen by William Christie as one of six young talents selected to participate in ”Le Jardin des Voix”, followed by an international tour with Les Arts Florissants. Highlights of past seasons were Caldara's Dafne in Venezia for Teatro La Fenice under Stefano Montanari, an all-Monteverdi program conducted by Sir John Eliot Gardiner for Monteverdi Tuscany Festival, Figaro in Le nozze di Figaro with René Jacobs for La Fondation Royaumont; Alidoro in Rossini's La Cenerentola with Fabio Biondi and Europa Galante; his debut as Leporello in Mozart's Don Giovanni in Milan and Florence (recorded for Warner Classics); Rossi’s L’Orfeo (Satiro) with Raphaël Pichon at the Opéra de Versailles and Opéra de Bordeaux; Cavalli’s Ipermestra (Danao) at the Glyndebourne Opera Festival with William Christie and Graham Vick; and Il Bajazet at the Teatro La Fenice in Venice.
Zachary Wilder tenor Le chevalier danois, Un amant fortuné
Den amerikanske tenoren Zachary Wilders repertoar täcker 1600- och 1700-talen. De senaste säsongerna har bestått av en rad uppmärksammade insatser, bl.a. den omfattande Monteverdi 450-turnén under ledning av Sir John Eliot Gardiner, Händels Radamisto med Il Pomo d'Oro under ledning av Francesco Corti och rollen som Erinda i nyuppsättningen av Sartorios L'Orfeo på Opéra de Montpellier, regisserad av Philippe Jaroussky och iscensatt av Benjamin Lazar. Bland höjdpunkterna kan nämnas rollen som Telemaco i Monteverdis Il Ritorno d'Ulisse in Patria, i samarbete med tenoren och dirigenten Emiliano Gonzalez Toro, med en omfattande turné genom europeiska städer, och en turné med Matteuspassionen med Freiburger Barockorchester (Montpellier, Paris, Barcelona, Budapest, Zürich, Seoul etc.) under ledning av Francesco Corti. Han har även tolkat Basilio i Mozarts Le Nozze di Figaro tillsammans med Raphaël Pichon samt Agenore i Mozarts Il Re Pastore på Mozarteum i Salzburg, dirigerad av Christina Pluhar. Zachary Wilder medverkade ffg på Drottningholms Slottsteater 2023, som Lysander i The Fairy Queen.
American tenor Zachary Wilder is recognized for his work in repertoires covering the 17th and 18th centuries. Recent seasons have included the expansive Monteverdi 450 tour led by Sir John Eliot Gardiner; Händel's Radamisto with Il Pomo d'Oro conducted by Francesco Corti and the role of Erinda in the revival of Sartorio's L’Orfeo at the Opéra de Montpellier, directed by Philippe Jaroussky and staged by Benjamin Lazar. Highlights include his role as Telemaco in Monteverdi's Il Ritorno d'Ulisse in Patria, in partnership with tenor and conductor Emiliano Gonzalez Toro, featuring an extensive tour across European cities, and a tour of the Saint Matthew Passion with the Freiburger Barockorchester (Montpellier, Paris, Barcelona, Budapest, Zurich, Seoul, etc.) conducted by Francesco Corti. Noteworthy collaborations also encompass his portrayal of Basilio in Mozart's Le Nozze di Figaro alongside Raphaël Pichon as well as of Agenore in Mozart's Il Re Pastore at the Mozarteum in Salzburg, conducted by Christina Pluhar. Zachary Wilder appeared as Lysander in The Fairy Queen at Drottningholms Slottsteater 2023.
Deborah Cachet sopran | soprano La Sagesse, Sidonie, Une Bergere héroïque, Lucinde
Den belgiska sopranen Deborah Cachet arbetar med ensembler som Les Talens Lyriques, Les Arts Florissants, Akademie für Alte Musik Berlin, Le Poème Harmonique och Collegium 1704. På turné med Collegium 1704 och Václav Luks sjöng hon en av sina signaturroller: Alphise i Rameaus Les Boréades på Auditorio Nacional de Música i Madrid. Med Les Ambassadeurs-La Grande Écurie under ledning av Alexis Kossenko gjorde hon rolldebut som Sangaride i Lullys Atys på Théâtre des Champs-Elysées. Förutom fransk barock är hon alltmer efterfrågad för J.S. Bachs och Händels repertoar. Hon har sjungit Iphis i Händels Jephtha med Les Talens Lyriques och Christophe Rousset i Oslo, Halle och Namur, och sopransolopartiet i Händels Messias med Collegium 1704 i Prag, Dresden och Sevilla. Bland de senaste höjdpunkterna kan nämnas rollen som Procris i Jacquet de la Guerres Céphale et Procris, med ensemble A nocte temporis och Reinoud van Mechelen i Bryssel, Versailles och Namur. Hon framförde också ett program med solokantater av Bach och Händel vid Vanda Barockfestival, Zentrum für Alte Musik och i Bryssel, samt ett intimt soloprogram med franska airs de cour med Sophie Vanden Eynde på teorb.
Belgian soprano Deborah Cachet works with prominent period ensembles such as Les Talens Lyriques, Les Arts Florissants, Akademie für Alte Musik Berlin, Le Poème Harmonique and Collegium 1704. In the 2023/24 season, on tour with Collegium 1704 and Václav Luks, she made one of her signature roles, Alphise in Rameau’s Les Boréades at the Auditorio Nacional de Música in Madrid. With Les Ambassadeurs-La Grande Écurie led by Alexis Kossenko, she made her role debut as Sangaride in Lully’s Atys at the Théâtre des Champs-Elysées. Besides French baroque, she is increasingly in demand for the repertoire of J.S. Bach and Händel. : she sings the role of Iphis in Händel’s Jephtha with Les Talens Lyriques and Christophe Rousset in Oslo, Halle and Namur, and the soprano solo part in Händel’s Messiah with Collegium 1704 in Prague, Dresden and Seville. Recent highlights include the role of Procris in Jacquet de la Guerre’s opera Céphale and Procris, with ensemble A nocte temporis and Reinoud van Mechelen in Brussels, Versailles and Namur. She also presented a programme of solo cantatas by Bach and Händel at Vantaa Baroque Festival, Zentrum für Alte Musik and in Brussels, and an intimate solo programme of French airs de cour with Sophie Vanden Eynde on theorbo.
Arash Azarbad basbaryton | bass-baritone Artemidore
Barytonen Arash Azarbad, född 1992 i Uppsala, tog kandidatexamen vid Operahögskolan i Stockholm 2017. Barockens musik ligger honom varmt om hjärtat och även så romanskonstens repertoar. Han har medverkat på bland annat Confidencen Ulriksdals Slottsteater, Folkoperan, Malmö Opera, GöteborgsOperan, Norrlandsoperan och Det Kongelige Opera.
Baritone Arash Azarbad, born in Uppsala Sweden in 1992, graduated from the University College of Opera in 2017. Baroque music is close to his heart, as well as the art of Lieder singing. He has performed at Confidencen Ulriksdals Slottsteater, Folkoperan, Malmö Opera, GöteborgsOperan, Norrlandsoperan and Det Kongelige Opera, among others.
Francesco Corti dirigent | conductor
Francesco Corti är musikchef på Drottningholms Slottsteater. Som cembalist, organist och dirigent är han väletablerad på tidig-musikscenen. Han arbetar regelbundet med orkestrar som Les Musiciens du Louvre och Pomo d’Oro, och har gjort många inspelningar som dirigent, solist och kammarmusiker. Både hans cd Little Books, en musikalisk resa genom Bach-familjens manuskript, och Winged Hands, Händels sviter och ouvertyrer, har tilldelats Diapason d’Or som premierar enastående klassiska musikinspelningar. Han leder master classes över hela Europa, i Latinamerika och i Asien. Sedan 2016 undervisar han i cembalo vid Schola Cantorum Basiliensis i Basel, Schweiz, ett av världens främsta musikinstitut för tidig musik.
Harpsichordist and conductor Francesco Corti was born in Arezzo, Italy, in a musical family in 1984. He studied organ in Perugia, then harpsichord in Geneva and in Amsterdam. He was awarded at the International “Johann Sebastian Bach” Competition in Leipzig (2006) and at the Bruges Harpsichord Competition (2007). As a soloist and conductor, he has appeared in recitals and concerts all over Europe, in the USA and Canada, in Latin America, in Asia and in New Zealand. He has been invited by festivals such as Mozart Woche and the Salzburger Festpiele, Musikfest Berlin, BachFest Leipzig, MusikFest Bremen, Utrecht Early Music Festival, Festival Radio France Montpellier. He has performed in halls such as Salle Pleyel and Thêatre des Champs Elysées (Paris), Bozar (Bruxelles), Konzerthaus (Vienna), Philharmonie (Berlin and Hamburg), Mozarteum and Haus für Mozart (Salzburg) and Concertgebouw (Amsterdam), Teatro Real (Madrid), Palau de la Música Catalana (Barcelona). He’s a member of Les Musiciens du Louvre (Minkowski), Zefiro (Bernardini), the Bach Collegium Japan (Suzuki), Les Talens Lyriques (Rousset) and Le Concert des Nations (Savall). Since 2018 he is principal guest conductor of il Pomo d’Oro. Among other projects with this ensemble, he has conducted European tours of Händel’s Orlando and Radamisto. His recent solo recordings (Arcana) “Bach: Little Books” and “Händel: Winged Hands” have received multiple awards and have been acclaimed by the international press. “Händel: Winged Hands” has been awarded a prestigious Diapason d’Or de l’Année 2022. He has taught in masterclasses all over Europe, in Latin America and in Asia. Since September 2016, he is professor of harpsichord at the Schola Cantorum Basiliensis. Francesco Corti is Musical director at Drottningholms Slottsteater. He conducted Agrippina here in 2021 and The Fairy Queen in 2023.
Florent Siaud regissör | director
Regissören Florent Siaud delar sin tid mellan Europa och Kanada. Efter teaterutbildningen vid École normale supérieure i Lyon och doktorsexamen i teatervetenskap från Frankrike och Quebec arbetade han som dramaturg och regiassistent i Frankrike, Österrike, Tyskland, Kanada och på Drottningholm innan han började regissera teater och opera. Han har en passion för samtida drama men arbetar lika gärna med klassiker som Marivaux, Shakespeare och Racine. Inom operan har han tagit sig an Monteverdis Il combattimento di Tancredi e Clorinda, Debussys Pelléas et Mélisande och La tragédie de Carmen, en kammarversion av Bizets verk av Carrière och Brook. Bland hans senaste operaprojekt finns Puccinis Tosca på Opéra de Reims, Théâtre Impérial de Compiègne och på turné, Wagners Lohengrin på Opéra national du Rhin och Tjajkovskijs Eugen Onegin på Théâtre national du Capitole de Toulouse. Flera av hans föreställningar har varit i final eller vunnit Prix de la critique du Québec. 2023 fick han ett hedersdiplom från Faculty of Arts and Sciences vid Université de Montréal.
Director Florent Siaud divides his time between Europe and Canada. After training in theatre at the École normale supérieure in Lyon and obtaining a doctorate in theatre studies in France and Quebec, he worked as a dramaturge and assistant director in France, Austria, Germany, Canada and at Drottningholm before starting to direct theatre and opera. He has a passion for contemporary drama but is equally happy to work on classics such as Marivaux, Shakespeare and Racine. In opera, he has tackled Monteverdi's Il combattimento di Tancredi e Clorinda, Debussy's Pelléas et Mélisande, La tragédie de Carmen, a chamber version of Bizet's work by Carrière and Brook. Recent opera projects include Puccini's Tosca at the Opéra de Reims, Théâtre Impérial de Compiègne and on tour, Wagner's Lohengrin at the Opéra national du Rhin and Tchaikovsky's Eugene Onegin at the Théâtre national du Capitole de Toulouse. Several of his performances have been in the finals or won the Prix de la critique du Québec. In 2023, he received an honorary diploma from the Faculty of Arts and Sciences of the Université de Montréal for his leading role in theatre in the Quebec society.
Natalie van Parys koreograf | choreographer
Natalie van Parys är utbildad inom klassisk och modern dans och har ägnat sin karriär som dansare, koreograf och regissör i 1600- och 1700-talens koreografiska och lyriska repertoar. Hon kom till danskompaniet Ris et Danceries som dansare och assistent till Francine Lancelot, innan hon gick vidare till kompaniet l’Eventail. Hon började koreografera sina egna verk 1991, både i Frankrike och utomlands, och har arbetat med regissörer som Jean-Marie Villégier, Ivan Alexandre, Yannis Kokkos, Marcel Bozonnet och Jérôme Deschamps. Hon har tagit sig an alla typer av repertoar: Le Bourgeois gentilhomme (Lully), Hippolyte et Aricie (Rameau), Amadis de Gaule (Jean-Chrétien Bach), Eugène Oneguine (Tjajkovskij) Histoire du soldat, Rossignol (Stravinskij) som koreograf samt Turandot (Puccini), Samson et Dalila (St-Saëns), som regiassistent. Hon har också regisserat sina egna verk: Apollon et Hyacinthe (Mozart), Pygmalion (Rameau). Natalie van Parys är sedan många år tillbaka specialist på barockrepertoaren och ger kurser, master classes och föreläsningar. Med stöd av CND – Centre national de la danse – bedriver hon tillämpad forskning om den akademiska dansteknikens utveckling från 1600-talet till romantiken. Hon har undervisat vid PESMD i Bordeaux sedan 2017.
A dancer with classical and contemporary training, Natalie van Parys has devoted her career as a dancer, choreographer and stage director to the choreographic and lyrical repertoires of the 17th and 18th centuries. She joined Ris et Danceries company as a dancer and assistant to Francine Lancelot, before moving on to l’Eventail company. She began choreographing her own work in 1991, both in France and abroad, and has worked with directors such as Jean-Marie Villégier, Ivan Alexandre, Yannis Kokkos, Marcel Bozonnet and Jérôme Deschamps. She has taken on all kinds of repertoire: Le Bourgeois gentilhomme (Lully), Hippolyte et Aricie (Rameau), Amadis de Gaule (Jean-Chrétien Bach), Eugène Oneguine (Tchaikovsky), Histoire du soldat, Rossignol (Stravinsky) as choreographer; Turandot (Puccini), Samson et Dalila (St-Saëns) as assistant director. She has also directed her own productions: Apollon et Hyacinthe (Mozart), Pygmalion (Rameau). Natalie van Parys has been a specialist in the Baroque repertoire for many years, and gives courses, master classes and lectures. She is conducting applied research, supported by the CND - Centre national de la danse - into the development of academic dance technique from the seventeenth century to the Romantic period and has been teaching at the PESMD in Bordeaux since 2017.
Philippe Miesch scenografi och kostym | set and costume designer
Efter en arkitektutbildning vid Ecole de Strasbourg och till scenografutbildning vid Ecole Supérieure d'Art Dramatique du Théâtre National de Strasbourg, blev Philippe Miesch 1996 anställd vid Villa Médicis Académie de France i Rom. Där utvecklade han scenografiprojekt för barockopera, ett område som han senare skulle bredda, inom opera, teater och balett. Han har samarbetat med regissörer i Frankrike och utomlands och har utvecklat ett ständigt föränderligt estetiskt universum. Philippe Miesch skapar också kulisser och scenografi för utställningar och museer, designar utrustning för teatrar och har skapat monumentala skulpturer för stadsevenemang. År 2000 nominerades han till Molière-priset för bästa scenografi för Eric-Emmanuel Schmitts Hôtel des deux mondes på Théâtre Marigny.
After training as an architect at the Ecole de Strasbourg (DPLG diploma in architecture) and as a set designer at the Ecole Supérieure d'Art Dramatique du Théâtre National de Strasbourg, Philippe Miesch became a resident at the Villa Médicis Académie de France in Rome in 1996. While there, he developed set design projects for baroque opera, a field that he would later broaden by increasing his professional experience in opera, theatre and ballet. His collaborations with numerous directors in France and abroad have enabled him to develop a constantly renewed aesthetic universe. Philippe Miesch also creates museography, sets and scenography for exhibitions and museums, designs equipment for theatres and has created monumental sculptures for urban events. In 2000, he was nominated for the Molière for Best Set Designer for Eric-Emmanuel Schmitt's Hôtel des deux mondes at the Théâtre Marigny.
Nicolas Descôteaux ljusdesign | light designer
Nicolas Descôteaux har ljussatt volymer, kroppar, arkitekturer och dramaturgier på scen i nästan trettio år, för en mängd olika produktioner inom opera, teater och cirkuskonst. Med ljuset vill han guida åskådaren genom iscensättningen och dramaturgin, skapa spänning, skönhet och grymhet, antyda det verkliga eller det mystiska. Nicolas Descôteaux lockar fram intryck och känslor i åskådarnas fantasi och undermedvetna med hjälp av ljuset och genom att använda olika kontraster; textur, färger, vinklar och intensitet. Hans fascination för ljus har på ett naturligt och oundvikligt sätt lett till fotografin, som är en annan väg i hans kreativa karriär.
Nicolas Descôteaux has been darkening, lightening, colouring and painting volumes, bodies, architectures and dramaturgies on stage for nearly thirty years, for a wide variety of productions in opera, theatre and circus. With his brushes of light, he likes to guide the audiences through the staging and the dramaturgy, creating tension, beauty and cruelty, suggesting the real or the mysterious. Nicolas Descôteaux brings out impressions, perceptions and feelings in the spectator's imagination and subconscious, by applying different contrasts; textures, colours, angles, intensity. His fascination with light has inevitably led to photography, which is another path in his creative career.
Rebecka Andersson mask och peruk | wigs and make-up
Rebecka Andersson tog examen Dramatiska Institutets mask- och perukdesignlinje 2008 och har sedan dess arbetat som maskör och gjort egen design till en mängd produktioner. Sedan 2005 har hon sommartid arbetat på Drottningholms Slottsteater.
Rebecka Andersson graduated from the mask and wig design programme at the University College of Film, Radio, Television and Theatre in 2008 and has since worked as a mask and wig artist. She has also made designs for a number of productions. Beginning in 2005, she has been working at Drottningholms Slottsteater in the summer.